• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • Español
Часті запитання
Опубліковано 22 січня 2015 року о 11:32

Чи потрібно заздалегідь призначати зустріч (співбесіду) з консулом?

Консульський прийом здійснюється кожного понеділка, вівторка, середи, п’ятниці з 9:30 до 13:30  за попереднім записом: https://barcelona.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/zapis-na-prijom 


Щочетверга здійснюється прийом за попереднім погодженням громадян певних категорій (з інвалідністю, тяжкохворі). 

Контактна інформація щодо адреси, телефонів, адреси електронної пошти Генерального консульства міститься на сайті ГКУ в Барселоні.


Чи можу я подати документи на закордонний паспорт/отримати готовий закордонний паспорт поштою?

Ні, подача документів для оформлення закордонного паспорта та отримання готового закордонного паспорта здійснюється виключно особисто, якщо особа досягла 16 років.


У яких випадках я можу залишити собі старий паспорт після оформлення нового?

Відповідно до п. 3.7. Порядку оформлення і видачі дипломатичними представництвами та консульськими
установами України паспорта громадянина України для виїзду за кордон від 09.01.2006 р. після оформлення
громадянинові України паспорта в консульській установі його попередній паспортний документ підлягає
вилученню, анулюванню, списанню та знищенню.

За заявою власника старий анульований паспорт може не вилучатись, якщо в ньому проставлені одна чи декілька дійсних віз, або паспорт є підставою для отримання дозволу на проживання.


Чи можу я мати на руках два паспорти для виїзду за кордон?

У разі здійснення регулярних поїздок за кордон та необхідності при цьому завчасного оформлення віз для в'їзду до іноземних держав за обґрунтованою заявою громадянину може бути оформлено другий паспорт.


Де я можу подивитися, чи готовий мій паспорт?

Список нових паспортів, які надходять в консульство, розміщений на сайті https://barcelona.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/pasportni-diyi/5064-spisok-pasportiv-shho-gotovi-do-vidachi  в розділі «Паспортні дії». Ви можете перевіряти, чи вже прийшов ваш паспорт. Звертаємо Вашу увагу, що попередній паспорт має бути зданий при отриманні нового.


Я проживаю в Іспанії і втратив свій закордонний паспорт. Як можна оформити новий паспорт через Консульство?

У разі втрати паспорта Вам необхідно невідкладно звернутися до поліції із відповідною заявою. На підставі отриманої з поліції заяви, а також документів, визначених Порядком оформлення і видачі дипломатичними представництвами та консульськими установами України паспорта громадянина України для виїзду за кордон, Вам може бути оформлено паспорт через Консульство.


Чи можна продовжити термін дії проїзного документа дитини в Консульстві?

Ні, проїзні документи дитини не продовжуються.


Чи можна оформити проїзний документ дитини в Консульстві?

Проїзний документ дитини видається лише органами Державної міграційної служби Україні. У разі потреба самостійного виїзду дитини за кордон у Консульстві дитині може бути виготовлений паспорт громадянина України для виїзду за кордон.


Строк дії мого закордонного паспорта закінчився. Маючи на руках авіаквиток до України, чи зможу я виїхати з Іспанії на підставі свого паспорта?

Якщо термін дії паспорта закінчився, Ви не зможете виїхати з території Іспанії. Вам необхідно звернутися особисто до Консульства для того, щоб оформити посвідчення особи на повернення в Україну.

Ви маєте надати Ваш закордонний паспорт та копію 1-ї сторінки, оригінал та копію всіх сторінок внутрішнього паспорта громадянина України, дві фотокартки та заповнену заяву-анкету (видається у Консульстві), а також сплатити консульський збір за оформлення документа (28 євро).


Чи можу я оформити довіреність на відстані?

Ні, нотаріальні дії здійснюються виключно у присутності заявника, тобто особи, чий підпис на довіреності або заяві буде посвідчуватися у нотаріальному порядку консульською посадовою особою.


Чи буде довіреність, посвідчена консулом, дійсною в Україні?

Згідно чинного законодавства у сфері нотаріату консул може засвідчити Ваш підпис на довіреності.

Водночас, з огляду на відсутність доступу закордонних дипломатичних установ України до Єдиного реєстру довіреностей, до кожної посвідченої довіреності консул засвідчує підпис довірителя на спеціальній заяві про реєстрацію такої довіреності в Єдиному реєстрі (бланк такої заяви можна отримати в консульському відділі).

Для того, щоб засвідчити довіреність та заяву про її реєстрацію в Єдиному реєстрі довіреностей, Вам необхідно надати Ваш закордонний паспорт, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, а також дані паспорта представника, його ідентифікаційний номер, дані про місце реєстрації.


Як я можу втратити/вийти з громадянства України?

Статтею 17 Закону України «Про громадянство» від 18.01.2001р. визначено підстави припинення громадянства України (зокрема, внаслідок виходу, втрати та за підставами, передбаченими міжнародними договорами України). Такої форми як «відмова» від громадянства України законодавством не передбачено. Подача декларації в уповноважені органи іноземної держави про відмову від українського громадянства не є підставою для позбавлення Вас громадянства України або для виходу з громадянства України.

Ст. 18 Закону передбачено, що громадянин України, який відповідно до чинного законодавства України є таким, що постійно проживає за кордоном, може вийти з громадянства України за його клопотанням (громадянин (ка), що виїхав (ла) на постійне місце проживання за кордон, має про це штамп (печатку) в закордонному паспорті та перебуває на постійному консульському обліку в дипломатичній чи консульській установі України за кордоном).

Вихід з громадянства України згідно зі ст. 18 Закону оформлюється у випадку, якщо особою набуто громадянство іншої держави або отримано документ, виданий уповноваженим органом іншої держави, про те, що він/вона набуде її громадянство, якщо вийдете з громадянства України.


Чи можна в Консульстві поставити штамп «Апостиль» на моїх українських документах (свідоцтві про народження/про шлюб/про переміну імені/смерті, рішенні суду, довідці про несудимість тощо)? 

Ні, проставлення штампу «Апостиль» не належить до компетенції Консульства.

У залежності від виду документу «Апостиль» проставляється:

  • Міністерством освіти і науки України – на офіційних документах, виданих навчальними закладами, державними органами, підприємствами, установами і організаціями, що стосуються сфери освіти і науки. До таких документів відносяться: дипломи про освіту, сертифікати про присвоєння вчених звань, атестати, довідки з навчальних закладів, навчальні плани та інші;
  • Міністерством юстиції України – на документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України. До таких документів відносяться: свідоцтва, видані органами державної реєстрації актів цивільного стану, витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, документи, які засвідчені нотаріусами, судові рішення та довідки.
  • Міністерством закордонних справ України – на всіх інших видах документів.

Чи можу я отримати в Консульстві довідку про несудимість з печаткою «Апостиль»?

Ні, така довідка видається лише в Україні за місцем проживання заявника, після чого печатка «Апостиль» проставляється в Міністерстві закордонних справ України (м.Київ).

Консульство може витребувати з України відомості про несудимість щодо Вас і видати Вам на підставі цього довідку іспанською мовою, на бланку консульства. На консульській довідці печатка «Апостиль» не проставляється.

Звертаємо увагу, що деякі іспанські органи не приймають таку консульську довідку і вимагають довідку, видану Міністерством внутрішніх справ України з печаткою Апостиль. У такому разі Вам потрібно витребувати таку довідку особисто в Україні або через довірену особу за нотаріально посвідченою довіреністю. Тому, перед тим, як замовляти довідку в консульстві, просимо Вас пересвідчитися, чи підійде Вам саме консульська довідка про несудимість без печатки «Апостиль».


Яким чином сплачується консульський збір?

Ви можете сплатити консульський збір безпосередньо в приміщенні Консульства при поданні документів (за допомогою терміналу, приймаються особисті іменні банківські платіжні картки) або у відділенні банку BBVA поблизу консульства за адресою av.Diagonal, 662, Barcelona.

Банківські картки, видані на ім’я інших осіб (чоловіка, дружини, друзів) не приймаються.

Сплата консульського збору готівкою у Консульстві не допускається.


Як мені поставити автомобіль на консульський облік? 

Автомобілі на консульський облік не ставляться. На тимчасовий консульський облік можуть стати лише громадяни України, за наявності відповідних документів.


У нас на території Іспанії народилася дитина, нам потрібно її зареєструвати громадянином України. Наші дії?

Для того, щоб зареєструвати дитину громадянином України, Вам необхідно підготувати відповідні документи. Звертаємо Вашу увагу, що для отримання дитиною резиденції відомості про дитину мають бути внесені до паспорта батька/матері.


Чи можна громадянину звернутися до закордонної дипломатичної установи України (далі – ЗДУ) не за місцем проживання для отримання консульських послуг?

Так, можна. Водночас, існують обмеження щодо вчинення окремих консульських дій.

Статтею 2 Консульського статуту визначено, що «консульський округ» - це район, відведений консульській установі для виконання консульських функцій. Зазначена норма визначає лише географічну територію, на якій консульські установи уповноважені вчиняти консульські дії, виконувати консульські функції та інші завдання. При цьому порядок та правові підстави вчинення консульських дій визначаються спеціальними нормами Консульського статуту, іншими нормативно-правовими актами, що прямо закріплено у статті 12 Консульського статуту.

При прийнятті рішення щодо наявності чи відсутності підстав для прийняття клопотання до розгляду просимо виходити з того, що Консульським статутом прямо передбачено вчинення у межах консульського округу таких дій:

  • ведення консульського  обліку  громадян  України,  які  постійно  або тимчасово проживають на території консульського округу установи (ст. 24);
  • встановлення батьківства (ст. 30);
  • ведення обліку дітей - громадян України, усиновлених іноземцями (ст.31);
  • провадження усиновлення дитини (ст. 31);
  • встановлення опіки (піклування) (ст. 32);
  • реєстрація актів громадянського стану (ст. 29, 33);
  • вчинення дій з питань громадянства та постійного проживання (ст.42, 43);
  • легалізація документів і актів, складених за участю властей консульського округу, або таких, що виходять від цих властей (ст. 54).

Водночас, Консульським статутом не встановлено обмежень за принципом консульського округу у прийнятті заяв з таких питань, як оформлення паспортів громадянина України для виїзду за кордон (без перенесення печаток та штампів, проставлених іншими установами), посвідчень особи на повернення в Україну, вчинення нотаріальних дій, оформлення українських віз.


Який строк оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон в закордонній дипломатичній установі України?

Паспорт громадянина України для виїзду за кордон у разі оформлення заяви-анкети на його отримання в ЗДУ видається заявникові у строк до трьох місяців без урахування строків доставки паспортів.

Одночасно на сьогоднішній день існує можливість за письмовою заявою та за рахунок коштів заявника здійснити доставку паспорту громадянина України для виїзду за кордон до ЗДУ міжнародним експрес-відправленням. На сьогоднішній день таку послугу надають офіційні представництва в Україні міжнародних кур’єрських компаній «DHL Express», «Federal Express» та інші.

Під час оформлення заявки на отримання паспорту заявник отримує від консульської посадової особи номер заявки. Цей номер є номером ідентифікації сесії з шести цифр, який присвоюється комплекту персональних даних заявника після збереження заяви-анкети на оформлення паспорту у відомчій інформаційній системі ДМСУ (ВІС ДМСУ) та відображається у довідці для надання доступу до відомостей про стан оформлення документу.


Чи здійснюють ЗДУ видачу паспорта громадянина України (внутрішнього паспорта) та вклеювання до нього фотокартки особи власника?

ЗДУ не здійснюють видачу внутрішнього паспорту. Оформлення і видача внутрішнього паспорта особам після досягнення 14-річного віку здійснюється територіальними органами (Центрами надання адміністративних послуг)/ підрозділами Державної міграційної служби України за місцем реєстрації в Україні.

Оформлення паспорта громадянина України здійснюється територіальними органами/територіальними підрозділами Державної міграційної служби України відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 №302.


Чи можливо в консульських установах України оформити новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон на нове прізвище у разі, якщо особа оформила дозвіл на постійне проживання за кордоном?

Можливо, лише у разі, якщо громадянин України оформив в установленому законодавством України виїзд/залишення на постійне проживання за кордоном з України, і може це зробити в країні його постійного проживання.

Натомість щодо громадян, які є резидентами України (тобто не оформляли виїзду/залишення на постійне місце проживання за кордон), слід спочатку оформити т.з. внутрішній паспорт громадянина України на території України, і існує наступна процедура:

Зміна прізвища, яким особа бажає іменуватися після розірвання шлюбу, пов'язана з необхідністю відображення цього моменту в документах, що посвідчують особу.

Відповідно до підпункту 1) пункту 6 Порядку, обмін паспорта для виїзду за кордон здійснюється у разі зміни інформації, внесеної до паспорта для виїзду за кордон.

Пунктом 55 Порядку передбачено, що для обміну паспорта громадянина України для виїзду за кордон до ЗДУ подається, серед іншого, паспорт громадянина України (т.зв. «внутрішній паспорт»). Таким чином, у разі зміни прізвища, обмін паспорта громадянина України є обов’язковою процедурою.


За який час можна звертатися до ЗДУ для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, термін дії якого закінчується?

При зверненні щодо оформлення нового закордонного паспорту особа має врахувати, що термін оформлення паспорту складає 90 днів, тому заявник має слідкувати за терміном дії його/її документів. Згідно положень чинного законодавства, кожен громадянин України не може мати більше двох паспортів громадянина України для виїзду за кордон. Не забороняється оформляти закордонний паспорт громадянина України навіть після закінчення терміну дії документу.


Чи можуть громадяни України подати документи на оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон до консульської установи України в іншому окрузі за кордоном, а не в тому, в якому вони перебувають?

Так, можуть, безвідносно до меж консульського округу в країні їх постійного або тимчасового проживання чи перебування.


Як громадянину легально перебувати в державі, якщо строк паспорта громадянина України для виїзду за кордон закінчився, а вільних місць у ЗДУ для оформлення паспорта немає?

По-перше, слід подбати про це заздалегідь та не очікувати до останнього дня закінчення терміну дії паспорта.

Слід враховувати, що легальність перебування не залежить від терміну дії паспорта. Важливим чинником підтвердження легального перебування особи на території іноземної держави є документ, оформлений компетентними органами країни перебування (віза/дозвіл на тимчасове або постійне проживання). Саме ці документи є важливими для підтвердження легальності перебування громадянина України на території іноземної держави. Якщо громадянин України прибули за кордон для тривалого перебування на умовах безвізового режиму поїздки, він має вирішити з компетентними органами країни перебування питання легалізації свого статусу на її території.


Чи є в ЗДУ позачерговий прийом громадян (без попереднього запиту), наприклад, для набуття громадянства, отримання вже готового паспорта тощо? Чи є щодо цього загальні правила для всіх ЗДУ?

Станом на сьогоднішній день можливість прийому відвідувачів в ЗДУ у порядку «живої черги» практично відсутня у зв’язку із санітарними обмеженнями, встановленими згідно із відповідними вказівками МЗС України та рекомендаціями уповноважених органів країн перебування, з огляду на безпекові вимоги, санітарні норми, об’єктивні межі кількості відвідувачів, яких працівники ЗДУ можуть прийняти протягом робочого дня.

Разом з тим, у випадку виникнення надзвичайних ситуацій функціонує окремий номер «гарячої лінії» (розміщений на офіційному сайті установи), за яким у будь-який момент можна зв’язатися з консульським працівником. Також активно використовується можливість оперативного надання відповідей на запити громадян електронною поштою, через мережу Facebook та інші соціальні мережі.

У разі виникнення обставин, що визначають необхідність термінового та позачергового отримання консульської допомоги, громадяни завжди мають можливість звернутися безпосередньо до ЗДУ, надіславши лист на офіційну електронну адресу установ, зазначивши в ньому своє прізвище та ім’я, адресу перебування (проживання), контактний телефон та виклавши суть питання.

Зокрема, при необхідності термінового виїзду в Україну за відсутності дійсного паспортного документа можна скористатися можливістю оформити в посвідчення особи на повернення в Україну. За наявності об’єктивної причини зазначений документ оформлюється без попереднього запису та видається заявникові у день звернення до ЗДУ.


Чи всі ЗДУ здійснюють запис через систему е-Черга https://online.mfa.gov.ua?

Так, всі ЗДУ здійснюють консульський прийом заявників засобами електронної черги.


Віза за кордоном – як працює е-Віза? Скільки чекати на результат після подання заяви?

Порядок оформлення та видачі віз для в'їзду в Україну регулюється Постановою КМУ від 01.03.2017 №118 «Про затвердження Правил оформлення віз для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію».

Для оформлення візи для в'їзду в Україну документи можна подати:

  • до посольств або консульств України за кордоном. Оформити візу через ЗДУ може кожен іноземець / особа без громадянства з держав з візовим режимом в'їзду в Україну. Документи для оформлення візи необхідно подавати не раніше ніж за 3 місяці до початку запланованої поїздки;
  • у пунктах пропуску через державний кордон України в міжнароднихаеропортах «Бориспіль» і «Одеса» у передбачених законодавством України випадках;
  • через візові центри України за кордоном, що функціонують у взаємодії з ЗДУ. Подати документи для оформлення візи через будь-який з 74 візових центрів мають змогу іноземці та особи без громадянства, що проживають у 47 державах розташування центрів.
  • онлайн – для оформлення української е-Візи. Е-Візи оформлюються виключно іноземцям з 45 визначених держав (з переліком країн можна ознайомитися     на      вебсторніці     МЗС     України     за посиланням https://mfa.gov.ua/podorozhnim/vyizd-ta-perebuvannya-inozemciv-v-ukrayini/e-visa для разового або дворазового в’їзду та перебування в Україні строком до 30 днів: з діловою метою; з приватною метою; з туристичною метою; з метою лікування; з метою провадження діяльності у сфері культури, науки, освіти, спорту; з метою виконання службових обов’язків іноземним кореспондентам або представникам іноземних ЗМІ.

Для оформлення е-Візи необхідно:

  • зареєструватись на веб-платформі МЗС України;
  • в режимі онлайн заповнити анкету, завантажити фотокартку та скановані копії документів (паспорт, запрошення та ін.), сплатити онлайн банківською карткою консульський збір;
  • отримати готову е-Візу на електронну пошту (надсилається у форматі pdf).
  • для в’їзду в Україну потрібно роздрукувати отриману е-Візу та пред’явити разом з паспортом прикордонним органам України (е-Віза дійсна для в’їзду у міжнародних пунктах пропуску через державний кордон).

Час оформлення е- Візи: 1 робочий день у терміновому порядку; 3 робочих дні у звичайному порядку.


Чи можна через ЗДУ робити запит на оновлення чи дублікат таких документів: свідоцтво про одруження, розлучення та народження.

Так, така консульська послуга має назву – витребування документів з України і регулюється Інструкцією про порядок витребування документів соціально-правового характеру для громадян України, іноземців та осіб без громадянства, затвердженою Наказом Міністерства юстиції України та МЗС України   від   21.09.2015   №1786/5/272   (зареєстрований   в   Мінюсті   України 21.09.2015 за №1117/27562).

На підтвердження фактів, що містяться в актовому записі цивільного стану, громадяни можуть витребувати повторне свідоцтво або витяг з Державного реєстру актів цивільного стану.


Чи існує механізм отримання витягів з реєстру цивільного стану онлайн (із подальшою легалізацією), чи потрібно звертатися виключно через ЗДУ?

Отримання онлайн витягів з реєстру актів цивільного стану не передбачено. З питань витребування документів з України особи, якi проживають за кордоном, звертаються до ЗДУ в країнi перебування для оформлення відповідного запиту в Україну.

Запити щодо витребування документів можуть надсилатися громадянами безпосередньо на адреси архівних установ України. Про результати розгляду таких звернень громадян інформують ЗДУ.

На пiдтвердження фактiв, що пiдлягають реєстрацiї в органах державної реєстрацiї актiв цивільного стану, цими установами видаються належним чином засвiдченi свiдоцтва, якi мiстять основнi данi про особу, або витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.


Надати роз'яснення щодо шлюбу громадян України з іноземцями за кордоном, куди і з якими документами необхідно звертатися?

Згідно з чиним законодавством України укладення шлюбів громадян України з іноземцями або особами без громадянства за кордоном можливе лише у відділах реєстрації актів цивільного стану країни перебування. ЗДУ реєструються шлюби виключно між громадянами України.

Якщо громадянин України має намір зареєструвати шлюб в державному органі іноземної країни, він можете звернутися до ЗДУ із заявою щодо отримання довідки про неперебування у шлюбі та про відсутність перешкод, передбачених чинним законодавством України для укладання шлюбу.


Які функції Департаменту консульської служби МЗС? У яких випадках скеровувати заявників (окрім апостилювання/легалізації документів) до ДКС МЗС?

Департамент, відповідно до покладених на нього завдань і в межах своєї компетенції, надає такі консульські послуги:

  • оформлює візи в електронному вигляді (е-Візи);
  • оформлює, видає та зберігає дипломатичні та службові паспорти України;
  • проставляє апостиль на офіційних документах та засвідчує офіційні документи в порядку консульської легалізації, здійснює витребування документів з-за кордону;
  • забезпечує розгляд запитів щодо витребування з-за кордону документів соціально-правового характеру.


Щодо контактів «гарячих ліній» МЗС для громадян України, які перебувають за кордоном і потребують допомоги: чи є ці телефони наразі безкоштовними? Чи можна контактувати з МЗС за допомогою електронної пошти і з яких питань?

Департамент консульської служби МЗС України забезпечує функціонування телефонної цілодобової «гарячої» лінії (+38 044 238 16 57) з метою оперативного реагування на випадки потрапляння громадян України у надзвичайні ситуації під час перебування за кордоном та надання безоплатної консульсько-правової допомоги.
Відповідно до Закону України "Про звернення громадян", громадяни України мають право звертатися до МЗС як органу державної влади з питаннями, зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються його статутної діяльності, заявами або клопотаннями щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргами про їх порушення. Письмове звернення може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення) на адресу, зазначену на веб-сторінці Міністерства у розділі Про МЗС/Громадськості/Звернення громадян [email protected].


Де можна ознайомитися з переліком консульських округів, які закріплені за ЗДУ?

У разі, якщо межі консульського округу окремої ЗДУ не обмежені тільки територію країни перебування, то інформацію про розподіл округів можна знайти на офіційних веб-сторінках ЗДУ.


Надати роз'яснення щодо оформлення та переоформлення спадщини за кордоном.

Відповідно до статті 71 Закону України «Про міжнародне приватне право», cпадкування нерухомого майна регулюється правом держави, на території якої знаходиться це майно, а майна, яке підлягає державній реєстрації в Україні, - правом України.

Статтею 1221 Цивільного кодексу України передбачено, що місцем відкриття спадщини є останнє місце проживання спадкодавця.

Таким чином, якщо спадкодавець постійно проживав за кордоном, а спадкове майно знаходиться в Україні, то спадкова справа відкривається в ЗДУ за місцем постійного проживання спадкодавця. Відповідно до статті 71 Закону України «Про міжнародне приватне право», cпадкування нерухомого майна регулюється правом держави, на території якої знаходиться це майно, а майна, яке підлягає державній реєстрації в Україні, - правом України.

Статтею 1221 Цивільного кодексу України передбачено, що місцем відкриття спадщини є останнє місце проживання спадкодавця.

Таким чином, якщо спадкодавець постійно проживав за кордоном, а спадкове майно знаходиться в Україні, то спадкова справа відкривається в ЗДУ за місцем постійного проживання спадкодавця.


Як оформити заяву – згоду на виїзд дитини за кордон?

З метою оформлення заяви – згоди на виїзд дитини за кордон, батьки дитини – громадяни України або один з них можуть звернутися до ЗДУ для вчинення нотаріальної дії - засвідчення справжності підпису на документах. Нотаріальне посвідчення документів проводиться в приміщенні ЗДУ у години прийому відвідувачів.

Нотаріальні дії вчинюються в день пред'явлення всіх необхідних для цього документів: особистої заяви щодо вчинення нотаріальної дії, паспортного документа громадянина України та сплати консульського збору.


Чи потрібно після закінчення терміну дії паспорта громадянина України для виїзду за кордон дитини повторно подавати доручення нотаріально засвідченої заяви-згоди на оформлення паспортного документа від другого з батьків?

Так. Особам, які не досягли 16-річного віку, паспорт оформляється на 4 роки на підставі поданої особисто заяви-анкети одного з батьків (інший з батьків подає особисто або нотаріально засвідчену окрему письмову заяву- згоду на оформлення дитині паспорта).


Візова політика України. Де отримати інформацію щодо необхідності оформлення візи в Україну для іноземних громадян? Чи є постійно актуальною з цього питання інформація в розділі «КРАЇНИ» на сайті https://tripadvisor.mfa.gov.ua?

Відомості щодо режиму в’їзду іноземців в Україну розміщено на порталі

МЗС за посиланнями:

https://mfa.gov.ua/podorozhnim/vyizd-ta-perebuvannya-inozemciv-v- ukrayini

https://mfa.gov.ua/podorozhnim/vyizd-ta-perebuvannya-inozemciv-v- ukrayini/rezhim-vyizdu-inozemciv-do-ukrayini-za-derzhavami.

Портал https://tripadvisor.mfa.gov.ua/ містить відомості щодо режиму поїздок громадян України до інших держав в умовах карантинних обмежень.


Чи можливо оформити візу в Україну, перебуваючи в Україні? Куди звертатися для вирішення цього питання?

Ні. Для оформлення візи для в'їзду в Україну документи можна подати:

  • до посольств або консульств України за кордоном. Оформити візу через ЗДУ може кожен іноземець / особа без громадянства з держав з візовим режимом в'їзду в Україну. Документи для оформлення візи необхідно подавати не раніше ніж за 3 місяці до початку запланованої поїздки;
  • у пунктах пропуску через державний кордон України в міжнароднихаеропортах «Бориспіль» і «Одеса» у передбачених законодавством України випадках;
  • через візові центри України за кордоном, що функціонують у взаємодії з ЗДУ. Подати документи для оформлення візи через будь-який з 74 візових центрів мають змогу іноземці та особи без громадянства, що проживають у 47 державах розташування центрів.
  • онлайн – для оформлення української е-Візи. Е-Візи оформлюються виключно іноземцям з 45 визначених держав (з переліком країн можна ознайомитися     на      вебсторніці     МЗС     України     за      посиланням https://mfa.gov.ua/podorozhnim/vyizd-ta-perebuvannya-inozemciv-v-ukrayini/e-visa) для разового або дворазового в’їзду та перебування в Україні строком до 30 днів: з діловою метою; з приватною метою; з туристичною метою; з метою лікування; з метою провадження діяльності у сфері культури, науки, освіти, спорту; з метою виконання службових обов’язків іноземним кореспондентам або представникам іноземних ЗМІ.


Які правила прийому у ЗДУ для громадян з інвалідністю?

Консульський прийом в ЗДУ громадян певних категорій (особи з інвалідністю, вагітні, тяжкохворі) відбувається за попереднім записом по телефону або шляхом надсилання відповідного запиту на електронну скриньку установи.


З якими країнами маємо угоду про обмін водійського посвідчення?

На даний час діють три угоди:

  • Угода (у формі обміну нотами) між Україною і Іспанією про взаємне визнання та обмін національних посвідчень водія від 11.01.2010.

Дата затвердження Україною: 25.08.2010.

Дата набрання чинності для України: 31.10.2010.


  • Угода між Кабінетом Міністрів України та Урядом Італійської Республіки про взаємне визнання та обмін посвідчень водія від 19.11.2015.

Дата затвердження Україною:16.03.2016.

Дата набрання чинності для України: 29.05.2016.


  • Угода між Кабінетом Міністрів України та Урядом Турецької Республіки про взаємне визнання та обмін національних посвідчень водія від 03.02.2020.

Дата набрання чинності для України: 07.07.2020.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux